Glimmers

In de voortuin kwam ik trouwens ook dit kevertje tegen, met de zeer toepasselijke naam #glimmer. Deze kevertjes komen in elke tuin wel voor begrijp ik en zijn onder te verdelen in de eenvoudige doch veelzeggende namen als  blauwe glimmer, gele glimmer, bronzen glimmer en zelfs glanzende glimmer, maar ook platte glimmer en ovale glimmer. Hoewel je zou zeggen dat je deze verschillende kleuren en vormen makkelijk uit elkaar zou kunnen houden, blijkt dat toch niet zo te zijn.

glimmer


In mijn #1000soortentuin ben ik ook al wat andere glimmende dieren tegengekomen. Dagelijks zie ik de #groenevleesvlieg met diverse broertjes of zusjes door de tuin vliegen. Gelukkig niet zo erg als een paar zomers geleden toen we de slakkenvallen iets te lang hadden laten staan...

groene vleesvlieg


Meer onder de indruk was ik van dit glimmende spinnetje, dat alleen onder de Latijnse naam #heliophanusspec bekend staat. Net als de huisspringspin uit de voortuin is dit een springspin en ik zag deze ook een klein sprongetje maken van de ene naar de andere steen. (Welke soort springspin is onduidelijk: spec. staat voor onbekend.)

heliophanus (spec.)




 
   

             #1000soortentuin

                    30. glimmer
                    31. groene vleesvlieg
                    32. heliophanus


🔀 bekijk ook de hele lijst.




Reacties