Bijtertje

Al eerder schreef ik dat ik al een aantal lieveheersbeestjes had gevonden in mijn #1000soortentuin en inmiddels zijn er daar al weer wat bij gekomen ๐Ÿž

In de voortuin zag ik dit lieveheersbeestje en omdat ik mijn camera niet bij de hand had, had ik hem even opgepakt. Toen bleek direct alweer dat die lieve beestjes dus helemaal niet zo lief zijn, want hij begon direct te bijten! En ja, lieveheersbeestjes kunnen dus bijten. Het zijn ten slotte roofdieren. In ieder geval heb ik dit #viervleklieveheersbeestje snel teruggezet en er daarnรก nog een foto van gemaakt.

viervleklieveheersbeestje


Ik blijf nog even stippen tellen, want voortuin kwam ik ook het #tweestippeliglieveheersbeestje tegen ๐Ÿ˜… Dit is een van de 'gewone' lieveheersbeestjes in Nederland en je zou zeggen dat deze vrij eenvoudig te herkennen is. Maar er blijken ook van dit lieveheersbeestje weer veel variaties te zijn, in dekschildkleur maar ook in stippelaantal. Die van mij was echter makkelijk te herkennen en had ik ook zonder de app op naam kunnen brengen.

tweestippelig lieveheersbeestje



 
   

             #1000soortentuin

                    72. viervleklieveheersbeestje
                    73. tweestippelig lieveheersbeestje


๐Ÿ”€ bekijk ook de hele lijst.




Reacties