De bij is erbij

Vandaag is het #wereldbijendag 🐝 (lees meer op de website van de Bijenstichting). Dus daarom twee bijen die ik in mijn #1000soortentuin tegenkwam. 

Eerst een nieuwsgierige aardhommel uit de #aardhommelgroep, want ook hommels behoren tot de bijenfamilie. De aardhommelgroep is dan weer een familietje bestaande uit vier verschillende soorten hommels die je nauwelijks van elkaar kunt onderscheiden.

aardhommelgroep

Ook kwam ik eindelijk de #honingbij tegen in de tuin. Eindelijk omdat ik die vorig jaar jaar in grote getalen in de tuin nectar en stuifmeel heb zien halen, maar dit jaar nog niet had gespot. Nu klopt dat ook wel, want volgens de bijenstichting zwermen de honingbijen pas in mei uit (later dan sommige wilde bijen dus). Persoonlijk is het niet mijn lievelingsbij, omdat deze concurreert met de wilde bij, en ik juist díe soort graag in mijn tuin zie. Maar hij telt evengoed mee voor de 1000 soorten 😇

honingbij



 
   

             #1000soortentuin

                    57. aardhommelgroep
                    58. honingbij


🔀 bekijk ook de hele lijst.



Reacties