Dubbelspel

Al een tijdje geleden vond ik deze #dambordvlieg in mijn #1000soortentuin. Dit zijn vleesvliegen (ze leggen hun eitjes in open wonden, echt een heerlijk beeld voor bij het ontbijt) met een specifiek geblokt patroon op hun lijfje. Er zijn 30 soorten in Nederland die je niet kunt onderscheiden van elkaar.

dambordvlieg

Je begrijpt dat ik mijn geluk niet op kon toen dit lieveheersbeestje dat ik gisteren tegenkwam een #schaakbordlieveheersbeestje bleek 🤗 Dit is een lieveheersbeestje met eveneens een geblokt patroon op zijn lijf. 

schaakbordlieveheersbeestje

Ik ben benieuwd of ik nog meer bordspellen tegenkom in mijn tuin…!



 
   

             #1000soortentuin

                    44. dambordvlieg
                    45. schaakbordlieveheersbeestje


🔀 bekijk ook de hele lijst.


Reacties