Geen gewoon witje

Al eerder schreef ik dat ik de eerste nachtvlinder had zien fladderen in mijn #1000soortentuin, nu heb ik dan ook de eerste dagvlinder geteld. Toen ik van de week dit witje zag vliegen had ik mijn camera gelukkig al in de aanslag. Een vlinder is het moeilijkst van alle dieren om te fotograferen, vind ik tot nu toe in ieder geval. Ze blijven nooit lang stilzitten en de vleugels vouwen ze meestal dicht. Als je te dichtbij komt zijn ze sowieso verdwenen.

Bij dit #scheefbloemwitje zijn de vleugels ook maar net genoeg open voor de app om te kunnen zien dat het een scheefbloemwitje is en geen gewoon koolwitje zoals ik dacht. Je kunt het zien aan de vlek op de vleugelpunt die langer doorloopt dan bij het koolwitje. 


scheefbloemwitje



 
   

             #1000soortentuin

                    71. scheefbloemwitje


🔀 bekijk ook de hele lijst.



Reacties