Kunstzinnig

Op de internationale dag van de biodiversiteit twee kunstzinnige dieren die ik de afgelopen tijd in mijn #1000soortentuin heb aangetroffen.

Het #tienstippeliglieveheersbeestje vond ik in de laurierhaag. Een inheems lieveheersbeestje, en wat een mooie! Ik kom nog steeds nieuwe lieveheersbeestjes tegen (voor elk getal is er wel een lieveheersbeestje zo lijkt het 😉). Dit lieve beestje komt in veel variaties, met rode schilden en zwarte stippen of juist andersom. Of een mengvorm zoals de mijne. 

tienstippelig lieveheersbeestje


Ook al zo mooi is de #jeneverbeskielwants. Deze vond ik ook in de haag, maar dan in de coniferenhaag. Ik vind hem vooral bijzonder vanwege de tekening, maar blijkbaar is het ook de enige kielwants waarbij het eerste sprietlid niet voorbij de punt van de kop reikt. Geen idee wat dat betekent, maar misschien kun je het zien op deze macrofoto zien, die ik maakte toen ik hem later nog eens tegen kwam.

jeneverbeskielwants



 
   

             #1000soortentuin

                    59. tienstippelig lieveheersbeestje
                    60. jeneverbeskielwants


🔀 bekijk ook de hele lijst.




Reacties