Zoek de verschillen

Al eerder had ik in mijn #1000soortentuin deze #bleekgeleweekschildkever ofwel een geel soldaatje gevonden. Het voordeel van kevertjes is dat ze meestal niet zo snel wegvliegen, dus ik kon rustig naar binnen om mijn goede camera te pakken om hem goed te fotograferen. 

bleekgele weekschildkever

Best een opvallende kever, dus toen we 's ochtends in de haast van fietsen pakken en naar school nog eens deze kever zagen heb ik in de gauwigheid een foto gemaakt. Want inmiddels word ik door twee kleine helpertjes op alles wat vliegt of kruipt gewezen en moet er een foto van gemaakt worden. En dan wordt ook direct gevraagd: hoe heet deze dan? En wat een bofje, dit bleek een #zwartpootsoldaatje. Met mijn foto waren de verschillen niet heel duidelijk, dus ik heb het voor de zekerheid nog een paar keer gecheckt. Bij thuiskomst bleek gelukkig dat ik niet de enige ben die van alle diertjes een foto moet maken, dus was er in mijn afwezigheid nog een betere foto gemaakt. En dan zie je inderdaad duidelijk dat de verschillen.

zwartpootsoldaatje



 
   

             #1000soortentuin

                    69. bleekgele weekschildkever
                    70. zwartpootsoldaatje


🔀 bekijk ook de hele lijst.


Reacties