Jong vogeltje

Er werd dus een nestje gebouwd in mijn #1000soortentuin, daar werd zelfs de vaste bewoner voor uit zijn huisje gejaagd! Maar helaas, daarna is het nestje toch leeg gebleven. Gelukkig wil dat niet zeggen dat we geen jonge vogels hebben gehad in de tuin 🙌 Een tijdje terug zaten er al drie merelbaby's in de tuin, die druk gevoerd werden door eerst beide ouders en later alleen nog door de vader (de moeder begint dan alweer met broeden op het volgende nest). En nu zat er een jonge #kauw in de tuin.

kauw


Ik ben niet heel dol op kauwtjes, ze maken veel herrie en in de winter eten ze met drie happen de vogelpindakaas op waar een hele verzameling aan mezen en roodborstjes een maand over zou doen. De slakken in mijn tuin eten ze dan helaas weer niet 😏 Toch heb ik inmiddels besloten dat ik ze niet meer verjaag. Het zijn eigenlijk best leuke dieren, zo zijn ze heel intelligent en leven ze in grote groepen met een complexe sociale structuur. Zo werd de nieuwe aanwinst in de familie nauwlettend in de gaten gehouden en (luidruchtig) aangemoedigd te vliegen door de ouders, maar ook door de andere kauwtjes uit de groep. Een paar dagen later is de rust weer teruggekeerd in de tuin, de jonge vogels vliegen uit.



 
   

             #1000soortentuin

                    85. kauw
                    

🔀 bekijk ook de hele lijst.



Reacties