Na zonneschijn komt regen

Je zou het haast niet zeggen met dat prachtige weer, maar zo af en toe regent het ook nog in mijn #1000soortentuin ☔ Niet zo leuk als je er doorheen moet fietsen, maar wel goed voor de planten en ook voor sommige dieren! Bijvoorbeeld mijn Nemesis, de naaktslak 😓 Maar, voor de telling zet ik mijn principes natuurlijk even opzij en zet ik ook deze op de foto! Het blijkt een #rodewegslak of #spaansewegslak. Twee verschillende soorten, waarvan één inheems en de ander niet. Maar niet van elkaar te onderscheiden, dus in de app staan ze gebroederlijk in een verzamelsoort.

 

rode of Spaanse wegslak

Hoewel slakken goed zijn voor de biodiversiteit, raap ik de volgende gewoon weer op om hem in de groene bak te gooien. Ik heb er namelijk méér dan voldoende en zoveel natuurlijke vijanden hebben ze nou ook weer niet (pas las ik nog in dit stukje namelijk dat egels ze bijvoorbeeld te bitter vinden en ze daarom niet eten en ik heb niet eens een egel in de tuin). 



 
   

             #1000soortentuin

                    84. rode of Spaanse wegslak
                    

🔀 bekijk ook de hele lijst.




Reacties