Pissebeddenpaleis

Er is een nieuw troeteldiertje geadopteerd in mijn #1000soortentuin 😍 En het is geen vlinder. Er wordt druk een zandkasteel gebouwd voor #pissebedden 😂 Ik denk niet dat er al iemand zo enthousiast op zoek is gegaan naar pissebedden en ze al zingend heeft verzameld in een emmertje. En als het emmertje even niet bij de hand is, mogen ze ook best even op een vinger of arm lopen. Dit was ik dus niet 😏 Maar uiteraard heb ik hem wel op de foto gezet. 

ruwe pissebed

Het bleek een ruwe pissebed, de meest voorkomende soort in Nederland. Het pissebeddenproject vermoed zelfs dat hij in elk blokje van 5x5km wordt gevonden, als je dat zou onderzoeken. Naast deze soort, zijn er nog 38 andere soorten pissebedden, waarvan sommige erg zeldzaam. Ik overweeg nog of ik elke pissebed in mijn tuin zal bekijken, om erachter te komen of er nog andere soorten tussen zitten. 



 
   

             #1000soortentuin

                    78. ruwe pissebed


🔀 bekijk ook de hele lijst.



Reacties