Geen lantaarntje

Weet je nog dat ik pas schreef dat ik veel juffertjes in mijn #1000soortentuin zie, maar dat het steeds weer een lantaarntje bleek? Heel lang heb ik niet hoeven wachten tot een volgende soort, want niet lang daarna kwam ik dit exemplaar tegen 😍 Het was nog even moeilijk om hem mooi op de foto te zetten, want ik de schaduw zie je niet dat hij prachtig matgroen glanst en dat is nu juist een van de kenmerken van de #houtpantserjuffer. Later kwam hij nog eens terug en kon ik nog deze mooie foto maken.

Bijzonder aan dit juffertje is dat ze haar eitjes in een boom afzet boven het water en dat de larven in het water vallen zodra ze uit hun eitje komen. Als volwassen juffers zwerven ze uit en komen ze ook geregeld in woonwijken voor, vandaar dat deze even langs kwam 😃


houtpantserjuffer

houtpantserjuffer close-up




 
   

             #1000soortentuin

                    145. houtpantserjuffer


🔀 bekijk ook de hele lijst.






Reacties