Zeldzaam (3)

Inmiddels heb ik al een paar 'zeldzame' dieren in mijn #1000soortentuin gespot, maar nu ook mijn eerste 'zeer zeldzame' exemplaar.* En nee, het was niet bepaald hoe ik het me had voorgesteld ๐Ÿ˜† Waar ik dacht dat het om een kevertje ging (of eigenlijk twee), bleek het toch een ander diertje, namelijk de #dwarsbandkakkerlak. Niet bepaald glamoureus inderdaad, maar evengoed was ik opgetogen dat ik hem had gespot ๐Ÿ˜… Voor de telling dan hรจ, want verder geeft het me toch een beetje de kriebels.

Het is trouwens een kakkerlak met een verhaal, want zelfs kakkerlakken zijn een onderwerp van onderzoek.

dwarsbandkakkerlak


* Het gaat hierbij om het label dat waarneming.nl aan de soorten geeft.



 
   

             #1000soortentuin

                    146. dwarsbandkakkerlak


๐Ÿ”€ bekijk ook de hele lijst.


Reacties