Zielig

Naast heel veel levende dieren, vind ik soms ook een dood diertje in mijn #1000soortentuin. Soms zijn het bijen of hommels aan het einde van hun leven, maar soms staat het een dier nog midden in zijn leven. Er heeft zich al eens een vogel tegen een raam te pletter gevlogen en er is ook wel eens een vogel verdronken in een niet-opgeruimde emmer met water (zorg altijd voor een stapje in je emmers als je water spaart voor droge tijden!). Een kikker vond bijna zijn einde op dezelfde manier, maar die konden we nog op tijd redden.

Maar nu dus een #huismuis die te grazen genomen is door de poes van de buren en gedropt is op het doek van de zandbak (waar hij lekker kan liggen bakken in de zon 😖). De foto daarvan zal ik jullie besparen 😁 Gelukkig had ik hem al voor de telling begon eens op de foto gezet, toen hij de kersttaart voor de vogels aan het opsmikkelen was. Hoewel de naam anders doet vermoeden, zijn er ook huismuizen die buiten leven. Laten we hopen dat de familie van de heengegane ziel die wij aantroffen ook lekker een buitenverblijf hebben!

huismuis

Overigens moet wel gezegd worden dat de muis het eerste zoogdier is in mijn #1000soortentuin. En hoewel ik hoop op een egel, reken ik daar niet op. Dan blijft hij waarschijnlijk ook de enige.. 🐭



 
   

             #1000soortentuin

                    133. huismuis

                   

🔀 bekijk ook de hele lijst.


Reacties