4x4

Het is nog steeds een komen en gaan van de vertrouwde vogelvriendjes in mijn #1000soortentuin, maar de meeste andere dieren zijn in winterslaap of wachten in hun eitje of als larve betere (warmere) tijden af. En dat doe ik ook 😄

Maar soms kom ik toch nog een nieuw diertje tegen, deze #groteviervlekschorsloper had het zich bijvoorbeeld gemakkelijk gemaakt in de kinderkamer. Dit is een kever uit de familie van loopkevers (net als de glimmers, waarvan ik al de gewone glimmer vond [nr. 30]). Alleen heeft deze vier vlekken, vandaar zijn naam 😉

grote viervlekschorsloper


Er zijn trouwens meer dieren die vier vlekken hebben en daar ook naar zijn vernoemd. Zo had ik al het viervleklieveheersbeestje (nr. 72) en het viervlekkapoentje (nr. 172). Maar ik bleek ook nog een #viervlekglansmug in mijn voorraad te hebben. Dit is een mug uit de familie van glansmuggen. En hij heeft toevallig ook al vier vlekken.

viervlekglansmug




 
   

             #1000soortentuin

                    182. grote viervlekschorsloper
                    183. viervlekglansmug

   

🔀 bekijk ook de hele lijst.

Reacties