In huis (2)

Vond ik vorige keer een schattig kevertje in huis, hoewel hij 'groot' zou zijn volgens zijn naam, deze keer kwam ik echt een groot dier tegen ๐Ÿ˜ฑ Ik ben weliswaar niet bang, toch vang ik hem liever met een bekertje. Maar ja, dan zit hij in een groene plastic beker, en ik wil er wรจl een foto van maken. Dus toch maar even vrij gelaten op het aanrecht. En wat een bofje, het bleek een diertje dat ik nog niet had en nog zeldzaam ook ๐Ÿ˜Š Hij blijkt niet alleen groot, maar ook nog vals... Niet vanwege zijn aard (hoewel een beet nog behoorlijk heftig kan zijn begrijp ik), maar omdat hij geen echte is. Het gaat hier om de #valsewolfspin. Hij leeft in het zuiden van Europa vooral buiten, maar hier toch liever binnen. Nu heb ik hem dan weer liever toch buiten, dus ik heb hem vrij gelaten in mijn #1000soortentuin. Hopelijk heeft hij het daar ook naar zijn zin.

valse wolfspin

Ook dit #goudoogje kwam ik binnen tegen. Dit vliegje behoort tot de gaasvliegjes, wat je op deze foto goed kunt zien. Waar hij zijn naam aan te danken heeft, zie je dan weer beter op de foto die ik van de zomer al maakte in mijn #1000soortentuin, want daar ben ik hem al een aantal keer tegen gekomen. Ook als larve, waar hij totaal nog niets van zijn latere ranke gestalte laat zien.

goudoogje

gouden oogjes

goudoogje (larve)





 
   

             #1000soortentuin

                    184. valse wolfspin
                    185. goudoogje

   

๐Ÿ”€ bekijk ook de hele lijst.








Reacties