In huis (4)

Het is opeens een stuk kouder buiten in mijn #1000soortentuin, dus zo af en toe vind ik een dier dat een warmer plekje heeft opgezocht. En héél soms horen we een dier in huis. En dan bedoel ik niet de steekmuggen (nr. 188) in de slaapkamer. Dit was een getsjirp waarvan we hebben aangenomen dat het een krekel was. En inderdaad, na een paar dagen vonden we deze #huiskrekel in de kamer. Welke weg die heeft afgelegd, geen idee. Zoals de naam al aangeeft, kom je deze soort vooral binnenshuis tegen, hoewel ik hem weer buiten heb gezet.

huiskrekel


Al eerder vond ik deze #zwartbandspanner in de keuken, die zich niet helemaal kon camoufleren op onze muur. Familie van de spanners uiteraard, waar dit het vierde familielid van is die ik heb aangetroffen in de tuin. 

zwartbandspanner



 
   

             #1000soortentuin

                    236. huiskrekel
                    237. zwartbandspanner


🔀 bekijk ook de hele lijst.


Reacties