Liefs

Het is vandaag de dag van de liefde 💗 (in mijn #1000soortentuin lijkt het meer de dag van de druilerigheid, maar oké). Ik heb eens in mijn voorraad gekeken, maar ik heb helaas geen liefdeheersbeestjes meer en ook geen love bug (een muggensoort in Noord-Amerika met de Latijnse naam plecia nearctica). Dus daarom dit schattige zweefvliegje, ook leuk.

Dit is de #bretelwimperzweefvlieg, een prachtige naam en ik vond hem al in 2022 in de zomer in mijn tuin. Hij heeft op zijn borststuk twee witte streepjes, daar zal de bretels wel vandaan komen. Daarnaast heeft hij wimpers (ik vermoed de twee sprietjes bij zijn ogen) en hoort dus tot de wimperzweefvliegen. Daar zijn er maar liefst negen van. Drie ervan komen algemeen voor, waaronder deze. De andere twee zitten ook in de regio (hoewel dat een relatief begrip is op waarneming.nl), dus wie weet vind ik die ook nog wel in mijn tuin deze zomer!

bretelwimperzweefvlieg



 
   

             #1000soortentuin

                    252. bretelwimperzweefvlieg
 

🔀 bekijk ook de hele lijst.






Reacties