Tja

In mijn #1000soortentuin komen veel insecten voor, waaronder ook veel soorten vliegen. Zo in het dagelijks leven scheer ik ze meestal allemaal over één kam (vaak in de zin van rotvlieg), maar als je dus goed kijkt, zijn er nogal wat verschillende. Zo heb ik er inmiddels al 25 bij elkaar verzameld (ongeveer 10% van het totaal). 

En als ik op zoek ben in mijn tuin, dan zie ik dus vrij snel dat het een afwijkend vliegje is van wat ik eerder heb gezien (hoewel ik nu in het voorjaar weer even in moet komen vermoed ik). Zo zag ik dus ook dit exemplaar. Duidelijk héél anders dan bijvoorbeeld de roodwangbromvlieg (nr. 52). Dus ik mijn best gedaan op een mooie foto en nieuwsgierig naar de naam gelijk ingevoerd. Tja, dat bleek dus een #strontvlieg.

strontvlieg



 
   

             #1000soortentuin

                    257. strontvlieg                    

   

🔀 bekijk ook de hele lijst.


Reacties