Eindelijk

Zoals ik in het late voorjaar al schreef, wacht ik nog op enkele seizoensgasten onder de vogels, die ik in eerdere jaren wel tot de vaste gasten kon rekenen. En nu eindelijk kan ik er daar één van toevoegen. Al sinds oktober vliegen de koolmezen en pimpelmezen druk af en aan op de zonnebloemzaadjes, komt de duif elke dag de restjes op eten, wachten de kauwtjes en eksters af tot ik weer een vetpot binnen hun bereik hangt en komt er de laatste weken zelfs dagelijks een paartje vinkjes een paar hapjes mee eten. En ja, dat laatste vind ik wel een succesje van mijn #1000soortentuin 😍

vink (v) als vaste gast


Maar nu kwam er in de voortuin een #putter zaadjes uit de uitgebloeide bloemen pikken πŸ˜„Een paar jaar geleden kwamen ze dagelijks uit de zonnebloemen eten, maar sindsdien zijn mijn zonnebloemen niet meer zo mooi gegroeid en heb ik ze ook niet meer in grote getalen gezien. Nu dus een enkeling. Op een goed moment, want er was juist van allerlei onduidelijke ruzie aan de hand en met deze afleiding was het direct vergeten πŸ˜‰


putter

Mocht je trouwens het verhaal nog niet kennen over hoe de putter aan zijn kleuren komt, lees dan dit verhaal van de vogelbescherming eens.




 
   

             #1000soortentuin

                    242. putter
 

                   

πŸ”€ bekijk ook de hele lijst.





Reacties