Meer op de schuur

De muur van de schuur is (blijkbaar) een fijne plek voor allerhande dieren in mijn #1000soortentuin, maar ook op de deur kom ik regelmatig nieuwe dieren tegen. Zelfs een avontuurlijke regenworm op weg naar hogere sferen wil op een regenachtig dagje nog wel eens op de deur te vinden zijn.

Maar begin deze maand kwam ik dit bijzondere diertje tegen. Gelukkig was hij niet al te schrikachtig, waardoor ik hem goed kon vastleggen met mijn macro-clip-op-telefoon-lens. Je kunt aan zijn neus al zien dat hij tot de snuitkevers behoort en deze specifieke soort heeft het voorzien op steenvruchten en dan met name kersen. Vandaar zijn naam #kersenpitkever. Waarbij ik me dan direct voorstel dat hij met die snuit kersenpitten open boort, maar volgens mij gebruikt hij die meer voor de vrucht.


kersenpitkever



Om het hoekje kwam ik ook nog deze #officierwolkvleugel tegen, een langpootmug met een bijzondere naam. Waaruit je ook verder helemaal niets kan opmaken en dat komt niet vaak voor. Dit is dan weer zo'n diertje waarvan je niet weet dat het bestaat en toch zit hij in mijn tuin! De soort komt algemeen voor, dus wie weet zie je er ook wel een in je eigen tuin. 


officierwolkvleugel


 
   

             #1000soortentuin

                    272. kersenpitkever
                    273. officierwolkvleugel

   

🔀 bekijk ook de hele lijst.



Reacties