Zeldzaam (1)

In de determinatie-app wordt ook altijd getoond of een dier inheems is of niet èn hoe algemeen het voorkomt. De meeste dieren in mijn #1000soortentuin zijn algemeen voorkomend (44) of vrij algemeen voorkomend (16). Overigens vind ik dat in die eerste categorie sommige dieren nog algemener voorkomen want de groene vleesvlieg zie ik dagelijks wel dertig keer en het tienstippelig lieveheersbeestje zag ik voor het eerst.

Maar... nu heb ik dan toch mijn eerste zeldzaamheid gespot! Eerst in de haag en later op de muur vond ik de #ovaledennenspringer. De naam geeft al aan dat het een springspin is, wel een stuk forser dan de andere springspinnen die ik tot nu toe had gevonden. Ik heb trouwens geen dennen in de tuin, maar dat is geen bezwaar voor deze dennenspringer, hun biotoop is al het zonnige, droge struikgewas.

ovale dennenspringer



 
   

             #1000soortentuin

                    61. ovale dennenspringer


🔀 bekijk ook de hele lijst.



Reacties